Na rozdíl od klasického jízdního kola je elektrokolo vhodné pro každého. Může ho využít i ten, kdo má zdravotní problémy, je po úrazu nebo po operaci a nesmí se přetěžovat nebo ten, který by chtěl hned začít s cyklistikou a zatím není v kondici, aby těžké začátky zvládal. Je řešením i pro jedince, kteří trpí nadváhou. Pravidelným šlapáním na kole mohou shodit nějaké to kilo a dostat se tak pozvolna do kondice. Při výletech s rodinou nebo s kamarády nezdržují při jízdě do kopce a dokonce jedou s úsměvem.
Spousta lidí jezdí do práce na kole, někteří začali využívat výhod elektrokola. Šetří tím nejen svou peněženku, protože jízda autem nebo MHD není zadarmo, ale i životní prostředí. Do práce už nedojíždízpocení tak, že potřebují okamžitou sprchu, protože v náročnějším úseku cesty do práce mohou využít pohonu elektromotoru. Navíc dorazí daleko dříve, než kdyby spoléhali jen na vlastní síly. V neposlední řadě se vyhnou zácpám, které na silnicích hrozí každý den.
Největší výhodou elektrokola je, že není plně motorizované. Motorek nám pomůže jen tehdy, když to budeme potřebovat. A to je důvod, proč k němu nepotřebujeme řidičské oprávnění. Každé elektrokolo má svůj voděodolný cyklopočítač, který zobrazuje všechny potřebné hodnoty, jako je rychlost, nejvyšší rychlost, teplota, najeté kilometry a hlavně výkon motoru a výdrž baterie.
Nevýhodouelektrokola je vyšší hmotnost, než u běžného kola a vyšší pořizovací cena, což se pravidelným cestováním vrátí. V případě poruchy si kolo neopravíme sami, ale musíme obrátit na servis.
Měli bychom se zajímat obaterii, její výdrž, životnost, kapacitu, délku nabíjené a její umístění. Dále o elektropohon, jeho typ, výkon a umístění. Při výběru můžeme narazit na různé typy elektrokol, některé z nich jsou vhodné do města, některé na kros nebo do hor. Mají rozdíly v konstrukci, tvaru a v nabízeném příslušenství. Vybírejme podle toho, na co budeme elektrokolo používat.